Colaj

Colaj

miercuri, 7 octombrie 2009

Blat cu dovleac cu cremă de ciocolată albă





Așa arată blatul de dovleac cu mousse de ciocolată albă
Poza e de la tortul de Sf. Andrei pe care l-am făcut pentru mine în 2012

Pumpkin cake sau prăjitura cu dovleac este o prăjitură americană.
Eu am luat-o de pe site-l All recipes, cred....a trecut ceva timp.
Din această cauză nu am adaptat-o la măsurătorile românești, nici măcar nu mi-am tradus-o din limba engleză.
O traduc pentru voie.
Este o rețetă probată și e delicioasă.

Aveți nevoie de următoarele:
2 cups zahăr  (căni 200 g)
1 cup ulei
4 ouă mari
2 cups făină
2 lingurițe bicarbonat
2 lingurițe scorțișoară
½ linguriță nucșoară
1 linguriță praf de copt
½ linguriță sare
2 cups piure de dovleac

Preîncălziți cuptorul la 180 grade (treapta a patra la cuptoarele pe gaz-foc moderat)
Ouăle se scot din frigider cu o jumătate de oră  înainte de a începe lucrul sau se pun într-un recipient în apă călduță pentru 3 minute.
Într-un castron se pun ouăle întregi, zahărul și uleiul și se mixează până se albesc și-și triplează cantitatea.
Într-un alt castron se amestecă ingredientele uscate și anume..făina, praful de copt, bicarbonatul, scorțișoara, nucșoara și sarea. Se adaugă peste ouă și se omogenizează.
Se adaugă apoi pure-ul de dovleac și se omogenizează bine.
Această compoziție este pentru  o forma cu diametrul de 24 cm. Americanii folosesc de obicei două forme de copt, împărțind compoziția în două. Eu folosesc o singură formă iar blatul îl tai în 3.
Timpul de coacere este de 40 de minute dacă utilizați 2 forme și aproape dublu dacă utilizați doar o formă.
Lăsați la cuptor pentru o oră după care faceți verificarea scuturând puțin forma. Dacă se mișcă centrul mai are de stat cel puțin 10 minute. Faceți apoi testul cu scobitoarea.

Mousse-ul de ciocolată albă

Cremele mousse au la bază frișca. Eu am luat această cremă de pe ceva blog, nu-mi mai amintesc care.
Pentru crema mousse de ciocolată aveți nevoie de următoarele:

200 g ciocolată albă
350 ml frișcă lichidă
5 g gelatină

Pentru această rețetă am folosit 300 g ciocolată albă, 525 ml frișcă (225 ml pt. topit și restul de 300 ml pt. bătut) și 8 g gelatină.

Începeți cu gelatina pe care o hidratați în aprox.40 ml apă rece. Topiți ciocolata cu 225 ml frișcă fie pe abur fie direct pe foc într-o cratiță cu fundul mai gros. Aveți grijă sa nu se ardă. O puteți topi și la microunde. După ce se topește și se omogenizează o luați de pe foc.
Încălziți gelatina hidratată la microunde pe treapta inferioară de căldură și aveți grijă să nu fiarbă. Trebuie doar să devina lichidă. O puneți peste ciocolată și amestecați bine. O puneți la răcit.
Între timp bateți frișca rămasă (300 ml) iar când ciocolata s-a răcit o încorporați.
Și gata mousse-ul.

Atenție!!! Orice cremă se pune pe blat când s-a răcit complet și nu mai curge...fff important.

Asamblare:
Blatul de dovleac nu se însiropează...el conține destul de mult lichid și dacă se însiropează prea tare, tortul nu mai are nicio ținută. Eu storc direct pe el sucul de la o portocala mare sau 2 mai mici.


De obicei eu il tai în 3.

Așezați baza blatului pe un planșeu de lemn, pe care ați pus hârtie de copt să nu se lipească, o însiropați, împărțiți crema în 2, puneți un strat de mousse de ciocolată. Așezați apoi al doilea strat de blat și puneți restul de cremă, apoi capacul. 

*Pentru a putea fi decorat trebuie să stea la rece de pe o zi pe alta. 



Niciun comentariu: